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Tzimisce Staff

Molyn Koudenia
Molyn Koudenia
- Tzimisce Staff -

Feuille de personnage
Charge / Prélature / Titre: Priscus Priscus
Statut: Ancien (401 - 500) Ancien (401 - 500)
Voie
Disciplines
Rituels
Compétences (mortels)
:

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MessageSujet: Aide traduction   Aide traduction EmptyMar 12 Mar 2019 - 0:18

Assamite V1



Talent (V1)

Clan Impersonation
This is the ability to imitaite the characteristics of another clan suffisciently to be mistaker for amembre. It involve change to Behavior, knowledge of clan jargon and politics, and sometimesan element of physiqcal disguise as well. Utilisation avec manipulation pour convaincre un autre Caïnite que lepersonnage est un membre du clan imité et non un Assamite.

* Duper n'importe qui qui n'est pas familier avec le clan
** Duper quelqu'un qui est sensiblement familier
*** Duper un nouveau né
**** Duper un ancilla
***** Duper un ancien

Possessed By: Assamite, extrêmement peu de chasseur de sorcière, quelques Inconnus, quelque Antedilluvien
Specialties: Chaque clan est une spécialité à part



Blowgun (sarbacane)
This skill is requierd to use a blowgun accuratly
* Kid with peashooter
** class peashooter ace
*** ninja wannabe
**** rainforest dweller
***** ninja

Possessed By: Kid, survivalists, ninja fan, professional assassin, rainforet hunter
Specialties: Short (- 20 feet), Long (20 feet & + )



Garrotte
Melee spe or new skill
Jet de dexterité + garot pour enrouler la lanière autour du cou par surprise ou maintenir le cou. La victime peut faire un lancé dex + esquive pour éviter l'attaque.
A cause de l'absence de respiration, les vampires ne souffre pas de dommage de suffocation du garot.
* street punk
** instructeur de combat sans arme
***  Force spéciale
**** assassin pro
***** ninja ou Thug

Possessed By: Force spéciale, ninja, assassin, criminel de rue
Specialties: N/A





Compétance :


Talent

Instinct primal
Quelque chose n'allait pas. Leif ne pouvait pas dire comment il le savait, mais il fit un pas en arrière une fraction avant que cela ne surgisse des feuilles mortes séchées. Un claquement résonna à ses oreilles alors que les crocs d'argent du piège mordaient l'air. Une furie telle qu'il n'en avait jamais connu se répandit dans son corps puis ses pattes se transformèrent en bras et griffes, arrachant le piège pour le réduire en miette. Ce ne fur qu'après que son sang teignait le sol qui s'interrogea sur comment cette maudite chose était arrivée sur son territoire.

Ce talent ne décris pas uniquement la nature bestiale a l'intérieur de chaque Gangrel sous forme animale [garou] (ou de n'importe quel animal), mais aussi le niveau d'instinct sous les autres formes. Les personnage avec un haut niveau en Instinct primal ont une pensée plus proche de celle du loup (ou de leur animal totem) - tel que se laisser guider par le pur instinct animal - plutôt que la pensée rationnelle typiquement humaine. Plus encore; les Gangrel avec un haut niveau en Instinct primal ont plus de facilité pour assumer leur diverses formes


* Novice : Louveteau; le danger est là mais ne s'est pas encore manifesté
** Vos instincr vous poussent vers le chemin le plus sur
*** Vous vous sentez à l'aise sous n'importe forme car vous comprenez le Sauvage (Wyld) en vous
**** votre loup intérieur vous guide pour réagir vite, sans besoin de réflexion
***** Seul les plus puissants leader parmi les gangrels qui sont assez proche d'Ennoia et du Sauvage ont ce degrés de compréhension

Possessed by : Prédateur, Gangrel, sauvages, animaux sauvages
Specialties : Changeformes, orientation, chasse, protection


Comp


Réparation
Vous êtes capable de réparations simples ou complexes sur toute sortes d'objets. Cela inclus les portes, voitures, et parfois les ordinateurs. La maîtrise de cette compétence fait de vous un "Jack-of-all-trades". Cette compétence va de la simple charpenterie à la mécanique, avec le bon outil vous pouvez tout réparer.

* Vous savez assembler un meuble ikea
**  Avec un assez de temps vous pouvez retaper une maison
*** You save quite few dollars in mechanics'fee
**** vous êtes capable de reparer un ordinateur domestique en quelques minutes
***** si c'est cassé, vous pouvez les réparer

Possessed by : Artisan, charpentier, électricien, mécanicien, homme marié
Specialties : bois, ordinateur, électronique, engin, voiture, électricité

Remplacé en Revised par Craft


Connaissance




Rites Gangrel
Reach of Song examinait avec soin sa nouvelle charge. "Tu semble dubitatif louveteau, il y a t'il une erreur ? "
"Je ne comprend pas pourquoi les ordalies doivent avoir lieu avant les contes, les esprits sont échauffés et..."
"Viens, je vais te raconter ce que mon sire m'a enseigné à ce sujet."


Les rites sont une part importantes de la non vie Gangrel. Cette Connaissance permet au personnage de connaître les traditions; mystères et cérémonie des Enfant de la Louve, incluant comment participer à ces événements et le comportement adéquate vis a vis des alpha et des anciens. A plus haut niveau, le personnage peut connaître les rites d'autre lignée ou d'autre traditions locales.

* Vous avez vue une petite quantité de rites
** Vous pouvez participer a un cercle sans faire une connerie
*** Vous pouvez participer à un cercle de tradition différente sans être perdu
**** Vous pouvez participer à un cercle de gangrel urbain sabbatique (ou rural cama pour un gangrel urbain du sabbat) et faire bonne impression
***** Vous savez tout ce qu'il y a à savoir et pouvez créer de nouveaux rite
Possessed by : Gangrel
Specialties : Accord, Funérailles; Mystique; Ordalie, Saisonnier, mineur








Lasombra



Connaissance
Oculte spé > shadowy occultism

Not all Lasombra share an interest in the occult as such. The clan includes many pragmatists and…not materialists, precisely, since it’s hard to believe in a strictly natural order when you’re an immortalb eing, but at least individuals who regard the search for deep secrets as a waste of time. They’d prefer not to squander their nights studying occult lore at all, except that it’s clearly necessary to make the best use of Obtenebration. A handful of skeptical stalwarts try to do without.
Their clanmates think they’re pathetic. Many Lasombra lineages teach a sort of strippeddown version of Occult, or Shadow Occultism.
Vampires who learn this collection of techniques gain only fragmentary insight into the larger realm of occult studies. When a character attempts to use Shadow Occultism for any purpose other than Obtenebration, the player should halve the rating in the Ability, rounding down. The character is rummaging through compressed and edited descriptions, hoping to find something useful, rather than drawing on systematic knowledge.
At the other extreme, Lasomb ra occultism constitutes an entire constellation of theories and observations. Lasombra characters can learn Occult with the Abyss specialty if they study the clan’s accumulated lore on the subject.
Non-Lasombra learn Abyss mysticism in two ways. About once per century, the Friends of the Night authorize teaching the subject to an outsider who’s rendered some particularly noteworthy service to the clan. This gift of lore comes with the stipulation that the outsider not teach it to others without permission, which the Friends never grant. (Sooner or later, therefore, most non-Lasombra Abyss mystics end up hunted and destroyed for violating the terms of their agreement.)
In earlier ages, a handful of independent thaumaturges and other outsiders learned Abyss mysticism by studying the abandoned occult libraries of Lasombra destroyed or forced to flee. Since the Tremere looted the clan’s occult resources, the Lasombra have guarded their secrets more carefully. It’s been at least three centuries since anyone gained enough raw material in the form of notes and commentaries to master Abyss mysticism this way… as far as the Lasombra know.
The Abyss specialty applies to Obtenebration use, and to knowledge about and performance of rites associated with gods and goddesses of darkness, death and destruction. The Lasombra traditionally feel an affinity between their Antediluvian and gods of the darkness. Lasombra thaumaturges — of whom a handful more emerge with each century the Sabbat endures thanks to packs’ frequent sharing of Disciplines — enjoy the same bonus to darkness- and destruction-related blood magic, at the Storyteller’s discretion.





Talent

Malkavian Time
Gentry tried to struggle, but the splintered wood in his heart held him down like a drug. His eyes were stone inside their sockets as he rolled them toward the creature that squatted like some roosting bat beside his head. “How…?” he finally choked.
The frail vampire’s response was a slight shrug. His tone was flat and cold. “Lita told me you were out here, and you’d probably be getting rid of her here.”
Gentry darted a fervent glance at the drain, where a few of Lita’s wet ashes still clung to the lip. “But…”
The fingers that closed around his face were quite cold.



This Malkavian-specific Trait represents a Lunatic’s particular connection to her clan’s shared subconsciousness; needless to say, it’s quite supernatural by nature. It allows the Malkavian to “plug into” the floodwaters of the Madness Network and filter out messages, impulses, shared visions and knowledge of upcoming clan gatherings.
The Storyteller is usually the one making any Malkavian Time rolls, at least with regards to clan gatherings. The Storyteller rolls the character’s Wits + Malkavian Time in secret, usually about a week before a significant gathering.

With one success, the Malkavian receives an impulse to immediately head to a specific locale — but only when the meeting’s just starting.
Three successes allow the Lunatic to have about a night or two’s forewarning, and a general idea of the meeting’s purpose.
Five successes give the Malkavian warning a week early, and a very clear vision of the meeting’s focus.
Six or more successes can actually be detrimental — at that point, it’s entirely likely that the poor mad vampire has dipped too deeply, and is starting to receive pulses of his elders’ derangements.…

It’s theoretically possible to actually, consciously send messages along the Network, but that doesn’t mean that the Network is any sort of replacement (or even poor substitute) for a cell phone. For the most part, “sent” messages that
manage to make it farther than a few feet are unconscious screams that channel a Malkavian’s extreme emotion or pain.
For this reason, Malkavians with more than three dots in Malkavian Time can often hear a clanmate’s death-scream, so long as it’s in the same city.
Despite the difficulty, it is possible to send deliberate, personalized messages from one person to the next along the Network, even without Dementation. It’s tough as hell, but a Malkavian can always try. To make the attempt, the player rolls Wits + Malkavian Time, difficulty 9. Success allows the Malkavian to transmit a message to one person within city limits (longer ranges are possible, but only at the Storyteller’s discretion); the message can consist of up to two words per success.

Note that a Malkavian needn’t have any dots at all in Malkavian Time to receive those hideous little broadcasts along the clan’s frayed neural network. In fact, it often drives newly Embraced clan members…well, madder than usual when the messages start filtering into their brains without any hint as to their origins.
•   Your “cousins” are usually surprised when you manage to make it to a gathering.
••   You’ve become accustomed to the occasional Call.
••• You can sometimes hear echoes of messages that might not be intended for you.
•••• When one of the family dies, you know.
•••••  You are the undisputed local authority on what is necessary.

Possessed by: Malkavians. Just Malkavians.
Specialties: None.




Nosferatu


Atout / handi
Lizard Limbs (1-pt. Merit)
Long Fingers (1-pt. Merit)
Oversized Fangs (1-pt. Merit)
Piscine (1-pt. Merit)
Slimy (1-








cb sethite


New Knowledge Ability

Setite Lore
Hesha tossed the papers back to Beckett. “Worthless,” he announced. “This scroll is a forgery.”
The other vampire’s lips briefly tightened. “You can tell that from a photocopy?” he asked coolly. “Without examining the paper? I found the scroll myself in a Libyan tomb.”
“It’s old,” the Setite replied, “But a forgery nevertheless.
The writer claims to serve the Garden of Asps, but he uses the liturgy of Abydos.” Hesha leaned back in his chair. “Which has its own points of interest, I admit. The Assamites destroyed the Abydos temple in the Persian occupation of Egypt. How old did you say this tomb was?”


This Ability measures a character’s knowledge of the Serpents’ vast corpus of history, mythology, theology, sub-cults and rituals. Even when this information is not actually secret, it may be hard to learn. The average Setite must study, travel and speak to other clan members for decades before he knows the differences between House of the Eclipse and Red Temple liturgy – let alone any of the real secrets. Many Setite texts employ complex allusions to mythology and philosophy. Interpreting them may require success at a roll of Intelligence + Setite Lore.
Few vampires from other clans ever acquire Setite Lore.
The Serpents guard their secrets well. Any non-Setite character who achieves more than a single dot in Setite Lore (the Dark God only knows how) must hide her knowledge well, or Setites are sure to target her for conversation or assassination.

• Student: You know that you assist the Dark God in opposing the Aeons, and you can assist in your cut’s liturgy.
•• College: You can discuss broad differences in cult theology and practice, and know much of Set’s mythology.
••• Masters: You can analyze Theophidian theology in detail, know the names of most Hierophants and are
privy to many secrets. You’ve probably received initiation into the higher grades of one or more cults.
•••• Doctorate: You know the specific goals of Hierophants and Eternals and have read many of the most secret texts and grimoires. The secrets of the Setites have scarred your soul.
••••• Scholar: After such knowledge, what forgiveness?


















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Lasombra

Matthew Collins
Matthew Collins
- Lasombra -

Feuille de personnage
Charge / Prélature / Titre: Aucune
Statut: Infant Infant
Voie
Disciplines
Rituels
Compétences (mortels)
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MessageSujet: Re: Aide traduction   Aide traduction EmptyMer 13 Mar 2019 - 18:48

Lasombra


Connaissance
Oculte spé > shadowy occultism

Not all Lasombra share an interest in the occult as such. The clan includes many pragmatists and…not materialists, precisely, since it’s hard to believe in a strictly natural order when you’re an immortalb eing, but at least individuals who regard the search for deep secrets as a waste of time. They’d prefer not to squander their nights studying occult lore at all, except that it’s clearly necessary to make the best use of Obtenebration. A handful of skeptical stalwarts try to do without.
Their clanmates think they’re pathetic. Many Lasombra lineages teach a sort of strippeddown version of Occult, or Shadow Occultism.
Vampires who learn this collection of techniques gain only fragmentary insight into the larger realm of occult studies. When a character attempts to use Shadow Occultism for any purpose other than Obtenebration, the player should halve the rating in the Ability, rounding down. The character is rummaging through compressed and edited descriptions, hoping to find something useful, rather than drawing on systematic knowledge.
At the other extreme, Lasomb ra occultism constitutes an entire constellation of theories and observations. Lasombra characters can learn Occult with the Abyss specialty if they study the clan’s accumulated lore on the subject.
Non-Lasombra learn Abyss mysticism in two ways. About once per century, the Friends of the Night authorize teaching the subject to an outsider who’s rendered some particularly noteworthy service to the clan. This gift of lore comes with the stipulation that the outsider not teach it to others without permission, which the Friends never grant. (Sooner or later, therefore, most non-Lasombra Abyss mystics end up hunted and destroyed for violating the terms of their agreement.)
In earlier ages, a handful of independent thaumaturges and other outsiders learned Abyss mysticism by studying the abandoned occult libraries of Lasombra destroyed or forced to flee. Since the Tremere looted the clan’s occult resources, the Lasombra have guarded their secrets more carefully. It’s been at least three centuries since anyone gained enough raw material in the form of notes and commentaries to master Abyss mysticism this way… as far as the Lasombra know.
The Abyss specialty applies to Obtenebration use, and to knowledge about and performance of rites associated with gods and goddesses of darkness, death and destruction. The Lasombra traditionally feel an affinity between their Antediluvian and gods of the darkness. Lasombra thaumaturges — of whom a handful more emerge with each century the Sabbat endures thanks to packs’ frequent sharing of Disciplines — enjoy the same bonus to darkness- and destruction-related blood magic, at the Storyteller’s discretion.


Occultisme des ombres,
Tous les Lasombra ne partagent pas un intérêt pour l'occultisme en tant que tel. Le clan comprend beaucoup de pragmatistes et... pas de matérialistes, précisément parce qu'il est difficile de croire en un ordre strictement naturel quand vous êtes un être immortel, mais au moins des individus qui considèrent la recherche de profonds secrets comme une perte de temps. Ils préfèrent ne pas gaspiller leurs nuits à étudier les connaissances occultes, sauf que c'est clairement nécessaire pour optimiser son Obténébration.
Une poignée d'irréductibles sceptiques essaient de faire sans. Leurs camarades de clan les considèrent comme pathétiques. Beaucoup de lignées Lasombra enseignent une version épurée d'occultisme, ou l'occultisme des ombres.
Les Vampires qui apprennent cette collection de techniques ne gagne qu'une perspective fragmentée du plus grand domaine d'études occultes.
Quand un personnage essaie d'apprendre l'occultisme des ombres pour tout autre but que l'Obténébration, le joueur devrait réduire de moitié le total de l'abilité, arrondissant à l'inférieur.
Le personnage cherche à travers des descriptions éditées et condensées, espérant trouver quelque chose d'utile, plutôt que de tirer dans une connaissance systémique.
De l'autre côté, l'occultisme Lasombra constitue une constellation complète de théories et d'observations. Les personnages Lasombra peuvent apprendre Occultisme avec la spécialité Abysse si ils étudient la connaissance accumulée du clan sur le sujet.
Les non-Lasombra apprennent le mysticisme des Abysses de deux façons. Environ une fois par siècle, les Amis de la Nuit autorisent l'enseignement de la matière à un étranger qui a rendu un grand service au clan. Ce don de connaissance vient avec la stipulation que l'étranger ne l'enseignera pas à d'autres sans permission, que les Amis n'accordent jamais. (Tôt ou tard, de fait, la plus part des Mystiquess de l'Abysse non-Lasombra finissent chassés et détruits pour avoir violé les termes de l'accord.) Dans des âges précédents, un poignée de thaumaturges indépendants et d'autres étrangers ont apprit le Mysticisme de l'Abysse en étudiant les librairies occultes abandonnées des Lasombra détruits ou contraints de fuir. Depuis que
les Tremeres ont pillés les ressources occultes du clan, les Lasombra ont gardé leur secrets avec plus de précautions. Cela fait au moins trois siècles que personne n'a obtenu assez de matière brute, sous forme de notes et commentaires, pour maîtriser le mysticisme de l'Abysse de cette façon... de ce que les Lasombra savent.
La spécialité de l'Abysse s'applique à l'usage de l'Obténébration, et à la connaissance au sujet de, et pratique de rituels associés aux dieux et déesses des ténèbres, la mort et la destruction.
Les Lasombra ressentent traditionnellement une affinité entre leur Antédilluvien et les dieux des ténèbres. Les thaumaturges Lasombra, dont une poignée émerge chaque siècle que le Sabbat passe grâce aux habitudes des meutes de partager leurs disciplines, bénéficient du même bonus aux magies du sang liées aux ténèbres et à la destruction, à la discrétion du conteur.
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Caïtiff

Vesh Heartsong
Vesh Heartsong
- Caïtiff -

Feuille de personnage
Charge / Prélature / Titre: Ambassadeur Anarch Ambassadeur Anarch
Statut: Jeune Ancilla (101 - 150) Jeune Ancilla (101 - 150)
Voie
Disciplines
Rituels
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MessageSujet: Re: Aide traduction   Aide traduction EmptySam 22 Juin 2019 - 18:53

Clan Impersonation
This is the ability to imitaite the characteristics of another clan suffisciently to be mistaker for amembre. It involve change to Behavior, knowledge of clan jargon and politics, and sometimesan element of physiqcal disguise as well. Utilisation avec manipulation pour convaincre un autre Caïnite que lepersonnage est un membre du clan imité et non un Assamite.

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Imitation de clan
C'est l'habilité d'imiter suffisamment des caractéristiques d'un autre clan pour réussir à faire écran de fumée avec un membre du-dit clan.
Cela implique un changement de comportement, une connaissance du jargon et de la politique des clans et parfois un élément de déguisement physique.
Utilisation avec manipulation pour convaincre un autre Caïnite que le personnage est un membre du clan imité et non un Assamite.

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Blowgun (sarbacane)
This skill is requierd to use a blowgun accuratly
* Kid with peashooter
** class peashooter ace
*** ninja wannabe
**** rainforest dweller
***** ninja

Possessed By: Kid, survivalists, ninja fan, professional assassin, rainforet hunter
Specialties: Short (- 20 feet), Long (20 feet & + )

>>>
Sarbacane
Cette compétence est nécessaire pour utiliser une sarbacane avec précision
* Enfant avec un lance-pois
** Pro du lance-pois
*** Ninja wannabe
**** habitant de la forêt tropicale
***** ninja

Possessed By : Enfants, survivalistes, fan de ninjas, assassins professionnels, chasseur forestiers
Spécialité : Sarbacane courte (moins de 6 mètres), sarbacane longue (6 mètres et plus)

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